Octavia TDi a OPAŁ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • carleone
    Classic
    • 2005
    • 19

    Octavia TDi a OPAŁ

    z tego co sie dowiedziałem o dwumasówce to tak: na zywotnosc dwumasówki wpływa przedwszystki styl jazdy tzn jazda dziadkowata zabija dwumasówkę no i niestety jazda mocno "młodzieżowa" :lol: też.....co do wpływu stanu sprzegła na dwumasówkę to widziaelm ostatnio Superba na warsztacie który miał dość zchetane sprzegło...włascicelowi autko niekcacy zgasło na hopce...kciał odpalić z rozpędu zapinając bieg i puszczając sprzegło...skończyło sie ponoć ostrym zgrzytem..lawetą i wymianą całego kompletu..... :?

    u Ciebie miałem na mysli bardziej to chrobotanie w sprzegle.......
  • Mirass
    Drive
    • 2005
    • 44

    #2
    Octavia TDi a OPAŁ

    Witam Kolegów.
    Jakie są niebezpieczenstwa uzytkowania (bez tych prawnych) Silnika AGR na oleju opałowym. Nie uzytkuje silnika na tym paliwie ale przy obecnych cenach paliwa mocno się zastanawiam nad przejsciem na Landrynkę.

    Pozdrawiam
    Mirass

    Komentarz

    • TOLOD
      Classic
      • 2004
      • 4

      #3
      nie powiem Ci, czy to wszystko, ale na pewno wtryskiwacze padają szybko
      ale podobno w przeliczeniu oszczędności vs. koszta wtryskiwaczy+naprawa
      opłaca się :P
      poza tym, wiadomo, Czerwone = szybsze
      (opał jest bardziej energetyczny)
      pozdrawiam

      ps. sam jade na PB i LPG
      AKL 195k km

      Komentarz

      • Ryży Koń
        Drive
        • 2005
        • 83

        #4
        Lepiej dolewaj oleju jadalnego. Wiem że chłopaki z forum Rajdy4x4 tak jeżdżą

        Komentarz


        • #5
          Przy starych kiblach(anpe stary diesel 2,4 w merolu) opałek nic nie robi oprócz większego portfela 8) Ale w nowych dieslach odradzamy opał odbarwiany chemicznie( ten kto wymyśliłe to powinien się smażyć w pielke :evil: ) bo może zepsuć się układ wtryskowy. Jak już chcesz taniej jechać i mieszkasz przy granicy wschodniej to znajdź jakiegoś kacapa i niech przywozi ropki do domku, o dziwo to nie jest zasyfione(chyba że gość który wozi chce zarobić nieuczciwie), my trafiliśmy na gościa który przywiózł ropke, zatankowaliśmy do skodzika i forda i ciszej pracowały i mniej paliły :shock:
          BTW. Octa 4x4 1,9PD poleciała 185km/h(już na więcej nie starczyło miejsca, chociaż żebyśmy zaczęli bujać na 5 do duzych obrotów a później 6 to pewnie więcej byśmy wycisneli) autko całkowita seria

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #6
            Jak to mawia pewien tuner - dobry redbull nie jest zly.

            Ja osobiscie nie wlalbym tego do siebie, ale wiem ze jezdza niektorzy na tym i auta maja sie dobrze.
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Z olejem roslinnym mam mala wazna uwage :idea: Co do dzialania bedzie dzialac i to nie ulega watpliwosci problem moze byc tylko zima, ale nie o tym chcialem pisac.

              Ministerstwo Finansow juz zweszylo interes i jak Weiis dzwonil do tej nawiedzonej baby, to ta powiedziala mu ze nalezy zaplacic AKCYZE od oleju roslinnego wlanego do baku i bedzie wszystko zgodnia z prawem. Jestem ciekaw co kontrolerzy transportu drogowego zrobia jak zatrzymaja osobowke jezdzaca na OR, bo za OO grozi kara, a tu co wystarczy papier i wsio jest ok?? To czemu by tak nie mozna do OO wtedy i tak wychodzilo by taniej niz ON :?:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Dig Dug
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1306
                • Seat

                #8
                AKa, Po pierwsze nie dziw sie ze silnik bedzie ciszej chodzil na ukrainskim paliwie, bo ono ma duzo siarki :szeroki_usmiech Wlasnie ich paliwo dopuszcza ilosc siarki tyle ile u nas w RedBullu jest tj. 2000 ppm. A duza ilosc siarki robi dobrze dieslowi - ladnie do smaruje.

                Co do samego RedBulla, to normalnie RedBulla sprzedawano jeszcze 5 lat temu normalnie na stacjach (ladowano do ON), bo to sa frakcje naftowe oleju napedowego II, ktore dawniej nie trzeba bylo odsiarczac, a teraz tylko dodatkowo je odsiarczaja by w ON zuzyc (norma do 50 ppm). Wiec taki RedBull ma praktycznie parametry starego oleju napedowego (nie liczac lepkosci) na ktorym przeswietne silniki mercedesa i VW 1,6D robily przebiegi po 500tys bez remontu. Lepkosc ON to okolo 4,5 , a Redbulla okolo 6,5 - norma na ON dopuszcza do 5,5 wiec dodajac 30% lzejszego schodzisz z norma na ON w poblize parametrow dopuszczalnych przez producentow silnikow - wiec nie ma prawa szkodzic.

                Ale wracajac do temtu - lac RedBulla w mieszance z ON ze stacji benznowej w stosunku 70:30 i bedzie spoko chodzilo. Im blizej zimy tym ten stosunek powinien przechodzic do odwrotnej wartosci. W zimie ponizej -15 stopni lac samego ON.
                Była O1 jest F2.

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #9
                  Momento .. czyli powiadacie ze ON robiony z OR nie jest zły ? Miałbym dojście do ON robiony z oleju rzepakowego (taki fajny złoty kolorek) , ale sie bałem tego lac. Znajomi maja nowe ople i tdiki i mykaja juz 2 lata i nic. Ja troche strachu mam przed tym.

                  Maicroft jeśli możesz rozwiń myśl -> co znaczy ze zimą moze byc problem. Z czego to wynika ?
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #10
                    Zamieszczone przez neck99
                    Maicroft jeśli możesz rozwiń myśl -> co znaczy ze zimą moze byc problem. Z czego to wynika ?
                    Wstaw olej rosliny do zamrazarki na -20C to zobaczysz.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez Dig Dug
                      A duza ilosc siarki robi dobrze dieslowi - ladnie do smaruje.
                      cholera, to jak jest z ropa bezsiarkowa? dodaja tam cos smarujacego?
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • neck99
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1326

                        #12
                        Wstaw olej rosliny do zamrazarki na -20C to zobaczysz.
                        Sprawdziłem .. hehe zartuje domyślam sie co sie stanie ..

                        cholera, to jak jest z ropa bezsiarkowa? dodaja tam cos smarujacego?
                        Właśnie. Bo Orlen sie to chwali swoim EKO ON. A jak spytałem gościa co mnie kasował za ON co to ten ECO ON to mowi ze super paliwo z minimalna iloscia siarki. Ze siarka szkodzi i dlatego w EKO ON jest jej malo i jest to lepsze .. :evil:
                        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                        Komentarz

                        • Piotrus
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          Kolega leje opal do Passata B4 z silnikiem 1Z. Najpierw okazalo sie ze po 140kkm padly mu wtryskiwacze - auto dostalo niezlego mula. Kupil uzywki od ALH za 300PLN i przejezdzil nastepne 50kkm, w miedzyczasie na okolo 25kkm odstawil red-bull'a na rzecz czystej ropy. Ostatnio zaczal jezdzic spowrotem na redbull'u i pare dni temu zaczely dziac sie dziwne jaja z nastawnikiem. Diagnostyka wykazala blad czujnika polozenia nastawnika - przyczyna moga byc przetarte przewody lub korozja w nastawniku (od zlego paliwa)

                          O ile wczesniej zastanawialem sie czy nie lac OO do Octavki to po jego doswiadczeniach jestem zdecydowanie temu przeciwny.
                          Piotruś
                          AGR(RIP) + ALH

                          Komentarz

                          • Dig Dug
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1306
                            • Seat

                            #14
                            szkoda, Powinno sie dawac i daje sie, ale to nie zastapi siarki.


                            neck99, Paliwo bezsiarkowe dziala gozej na silniki niz siarkowe, ale tego nikt nie mowi. Ze wzgledow smarnosciowych.

                            Piotrus, To ciekawe, bo kolega jezdzi na oleju opalowym czystym juz pare lat i nic sie nie dzieje, a tez ma 1Z. A co ciekawsze, to kolejny kumpel leje mieszanke pol na pol do Zafiry 2.0 DTI z 2000 roku i po 150 tys nic sie mu nie stalo, a teraz kupil jako 2 auto w domu Pajero z 2003 roku 3,2 DTi i do tego tez leje te miaszanke. Przez chwile jezdzil na mixie ukrainskim, ale zrodlo sie urwalo, bo znalazlo klijenta blizej siebie.

                            A korozja jest nie od siarki, tylko od wody, jak masz zawodniony uklad to ci woda koroduje z rozpuszczonymi w niej zwiazkami, a nie siarka. Przeciez 6-7 lat temu bylo jeszcze dopuszczone do uzycia paliwo z siarka 5000 ppm nawet, a opal ma do 2000 ppm. A VW stosuje TDI od 93 roku chyba.

                            Teraz na nowe silniki siarka nie niszczy silnika, tylko moze katalizator dezaktywowac, ale wtedy jak sie dostanie ze spalinami niespalona, bo zachwiany jest uklad powietrze-paliwo - chiptuningi, ale to nie wiem czy nie skroci to zycia katalizatora o okolo 20 % czyli wsumie nie znaczaco. Pisalem to juz ze wtryskiwacze i pompowtryskiwacze moga byc niszczone przez wieksza lepkosc paliwa i utrudnione tym samym rozpylenie itp. Problem ten zalatwi mieszanie z ON i obnizenie lepkosci, oraz gestosci. Reszta parametrow jest w normie z norma na ON, tak wiec jak dostaniesz wyniki analiz ON i Opalu, to jak nie wiesz na co zwrocic uwage to nie zauwazysz roznicy - analitycznie. I silnik ma tak samo.

                            [ Dodano: Pon 26 Wrz, 05 23:17 ]
                            Sorry za klijenta - powinno byc klienta - ops: Pisalem w pospiechu.
                            Była O1 jest F2.

                            Komentarz

                            • Ziomal
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 5841
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Nie ździw się jak Ci pompa paliwa pójdzie , mam znajomego w znanej firmie kurierskiej i Oni tylko tam jeżdżą na opale
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz

                              Pracuję...